سفارش تبلیغ
صبا ویژن

95/9/11
4:18 صبح

تحقیق سنسورها و رو شهای تشخیص رنگ در صنعت pdf

بدست ali در دسته

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

تحقیق سنسورها و رو شهای تشخیص رنگ در صنعت pdf دارای 15 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق سنسورها و رو شهای تشخیص رنگ در صنعت pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق سنسورها و رو شهای تشخیص رنگ در صنعت pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق سنسورها و رو شهای تشخیص رنگ در صنعت pdf :

 

برای تشخیص رنگ در صنعت رو شهای مختلفی وجود دارد که به طور کلی می توان آنها را به دو قسمت عمده تقسیم نمود:

الف- سیستم های مبتنی بر سنسورهای تشخیص رنگ

ب- استفاده از پردازش تصویر برای تشخیص رنگ

سیستم های مبتنی بر سنسورهای تشخیص رنگ نیز خود دارای انواع مختلفی می باشند که با توجه به ساختار آنها ما آن را به سه دسته تقسیم می کنیم:

- سنسورهای RGB

- فیلترهای Optic

3- تراشه های مخصوص

 اما باید به یک نکته اشاره کرد که تقریباً پایه تمام سیستم های تشخیص رنگ بر اساس قسمت می‌باشد که همان متد RGB  می باشد به همین دلیل در این مقاله بطور مفصل در مورد این روش بحث شده و در ادامه توضیحاتی در مورد دو نوع دیگر هم می آید و در انتها روشهای کلی تشخیص رنگ توسط پردازش تصویر نیز به طور خلاصه توضیح داده شده اند.

کلمات کلیدی: روش RGB، پیوند pn،فتوترانزیستور، پردازش تصویر( Image Processing

 

 

فهرست علائم :

  = R قرمز،= G سبز،= B  آبی.

- مقدمه

تشخیص رنگ در صنعت از اهمیت فو ق العاده ای برخوردار است. تشخیص رنگ در صنایع مواد غذایی، بخصوص دربسته بندی چای، صنعت چاپ، کارخانه های پارچه بافی و رنگرزی و لوازم آرایشی از موارد مهم و کاربردی برای تولید و کنترل کیفیت می باشد. به همین دلیل روشها و سنسورهای مختلفی برای این کار ایجاد گردیده است. ما ابتدا قبل از آشنایی با این روشها و طرز کار سنسورها احتیاج به آشنایی با ماهیت نور و رنگ وخواص آن می باشد که در زیر به توضیح کلی آن می پردازیم:

1-1 نور

نور یک نوع انرژی است و بصورت تشعشع الکترومغناطیس منتقل می شود. فاصل های که در کاربردهای الکترونیک نوری را UV و ماوراء بنفش IR مورد توجه قرار می گیرد، تمام بخشهای نور مرئی شکل به اضافه بیشتر محدوده مادون قرمز پوشش می دهد. تمام مشخصات سیگنالهای موجود در این بخش، مشخصاتی شبیه به سیگنالهای موجود در نور مرئی معمولی می باشد و به راحتی از ابزار نوری شفاف عبور می کنند و کاملاً توسط اشیاء تیره رنگ و مات جذب می گردند و توسط عدسیهای نوری می توانند تحت تاثیر قرار گیرند.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید