سفارش تبلیغ
صبا ویژن

95/7/30
6:26 صبح

مقاله ارزیابی تاثیرات بارگذاری چرخه ای بر خواص ساختاری سلول های

بدست ali در دسته

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله ارزیابی تاثیرات بارگذاری چرخه ای بر خواص ساختاری سلول های پوششی کشت داده شده pdf دارای 12 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ارزیابی تاثیرات بارگذاری چرخه ای بر خواص ساختاری سلول های پوششی کشت داده شده pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ارزیابی تاثیرات بارگذاری چرخه ای بر خواص ساختاری سلول های پوششی کشت داده شده pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ارزیابی تاثیرات بارگذاری چرخه ای بر خواص ساختاری سلول های پوششی کشت داده شده pdf :

مقاله ارزیابی تاثیرات بارگذاری چرخه ای بر خواص ساختاری سلول های پوششی کشت داده شده pdf که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در زمستان 1388 در مجله علوم پزشکی مدرس، آسیب شناسی زیستی (علوم پزشکی مدرس) از صفحه 19 تا 30 منتشر شده است.
نام: ارزیابی تاثیرات بارگذاری چرخه ای بر خواص ساختاری سلول های پوششی کشت داده شده
این مقاله دارای 12 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله بارگذاری چرخه ای کششی
مقاله خواص مکانیکی
مقاله سلول پوششی

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: حاتمی جواد
جناب آقای / سرکار خانم: جان ملکی محسن
جناب آقای / سرکار خانم: تفضلی شادپور محمد
جناب آقای / سرکار خانم: شکرگزار محمدعلی
جناب آقای / سرکار خانم: حقیقی پور نوشین

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
هدف: اندوتلیوم غشا، نفوذی انتخابی برای انتقال مواد غذایی و سایر اجزای حیاتی به دیواره شریان به حساب می آید. آسیب به این غشا می تواند باعث تغییر در عملکرد زیستی بافت پوششی و در نتیجه عوارض بالینی همانند آترواسکلروسیس شود. پالس فشار خون همواره کشش محیطی بر دیواره عروق اعمال می نماید و در نتیجه کشش چرخه ای در کنار سایر نیروها نقش مهمی را در خواص و عملکرد سلول های پوششی ایفا می کند. مطالعات قبلی موید تاثیر بارگذاری چرخه ای بر فرایند انطباق و بازسازی بافت پوششی بوده اند. این تحقیق به بررسی خواص ساختاری سلول های پوششی کشت داده شده تحت بارگذاری کششی تک محوره می پردازد.
مواد و روش ها: سلول های پوششی وریدی بند ناف انسان تهیه شده از بانک سلولی ایران (NCBI-C554) روی غشای سیلیکونی کشت داده شده و در دستگاه کشش چرخه ای در زمان های 2، 4، 6 و 8 ساعت با دامنه 10 درصد و فرکانس 1 هرتز بارگذاری و سپس خواص ویسکوالاستیک سلول های پوششی با استفاده از روش میکروپیپت آزمایش شدند.
نتایج: نتایج نشان دهنده افزایش در بخش الاستیک سلول ها (E) در اثر بارگذاری چرخه ای کششی است که به سخت شدن سلول می انجامد. همچنین نتایج نشان دهنده افزایش اولیه در ضریب ویسکوزیته و سپس کاهش این پارامتر در ساعات بعدی بارگذاری است.
نتیجه گیری: مطالعات قبلی بیانگر ایجاد فیبرهای تنش در اثر تجمع و افزایش رشته های اکتین در سلول های پوششی پس از بارگذاری کششی چرخه ای هستند. از آن جا که خواص ساختاری و مکانیکی سلول های پوششی وابسته به رشته های اکتین است، نتابج این تحقیق نشان دهنده افزایش سفتی مکانیکی در سلول های پوششی در اثر بارگذاری چرخه ای از طریق ایجاد فیبرهای تنش است.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید