سفارش تبلیغ
صبا ویژن

95/7/30
6:26 صبح

مقاله مسئولیت کشورهای همسایه در قبال انتشار آلاینده های زیست محی

بدست ali در دسته

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله مسئولیت کشورهای همسایه در قبال انتشار آلاینده های زیست محیطی pdf دارای 11 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مسئولیت کشورهای همسایه در قبال انتشار آلاینده های زیست محیطی pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مسئولیت کشورهای همسایه در قبال انتشار آلاینده های زیست محیطی pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مسئولیت کشورهای همسایه در قبال انتشار آلاینده های زیست محیطی pdf :

سال انتشار: 1393
محل انتشار: ششمین کنفرانس بین المللی مدیریت جامع بحران
تعداد صفحات: 11
نویسنده(ها):
ب ادهمی – دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق خصوصی، داتشگاه خوارزمی
ر عزتی – استادیار عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی دانشکده علوم زیستی

چکیده:
امروزه افزایش آسیب های برون مرزی زیست محیطی و پیشرفت سریع دانش حقوق محیط زیست در عرصه بین المللی وضع مسائل خاصی را می طلبد که مستلزم وجود اختیارات قانونی و ثابت می باشد. با این وجود التزام به جبران خسارت زیست محیطی بر اساس قواعد عام مسئولیت بین المللی ) International Responsibility ) به عنوان اصل مبنایی در جهت حمایت و حفاظت از محیط زیست بین الملل مورد قبول واقع گردیده است. به علاوه خصوصیت منحصر به فرد خسارات زیست محیطی رابطه علیت بین عامل ضرر و خسارات وارده در تعیین مسئولیت کشورها در این حوزه را از دیگر حوزه های حقوق بین الملل متفاوت ساخته است. در این مقاله سعی بر این گردیده است که به ماهیت مسئولیت کشورها در قبال انتشار آلاینده های زیست محیطی، نظریه های موجود در ارتباط با مسئولیت بین المللی و مکانیسم های جبران خسارت به صورت اجمالی نظر انداخته شود.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

95/7/30
6:26 صبح

مقاله بررسی رفتار جت الکتروریسی نانو الیاف توسط مدل میکروسکوپی p

بدست ali در دسته

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله بررسی رفتار جت الکتروریسی نانو الیاف توسط مدل میکروسکوپی pdf دارای 7 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی رفتار جت الکتروریسی نانو الیاف توسط مدل میکروسکوپی pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی رفتار جت الکتروریسی نانو الیاف توسط مدل میکروسکوپی pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی رفتار جت الکتروریسی نانو الیاف توسط مدل میکروسکوپی pdf :

سال انتشار: 1394
محل انتشار: دومین همایش ملی تکنولوژی های نوین در شیمی و پتروشیمی
تعداد صفحات: 7
نویسنده(ها):
سولماز پوراسگندر – دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکده فنی، دانشگاه گیلان، صندوق پستی: 6573
شیما مقصودلو – دانشجوی دکتری، دانشکده فنی، دانشگاه گیلان، صندوق پستی: 6573
مجتبی اکبری – استادیار، دانشکده فنی، دانشگاه گیلان، صندوق پستی: 6
اکبر خداپرست حقی – استاد، دانشکده فنی، دانشگاه گیلان، صندوق پستی: 6

چکیده:
در سال های اخیر با پیشرفت علم و فناوری نانو، تولید نانو الیاف از موضوعات مورد توجه محققان بوده است. نانو الیاف می توانند در بسیاری از کاربردها ازجمله زیست فناوری، علوم پزشکی، انرژی و الکترونیک، فیلتراسیون و محیط زیست مورد استفاده قرار گیرند. از میان روش های مختلف تولید نانو الیاف، الکتروریسی به عنوان روشی کارآمد، ساده و مقرون به صرفه شناخته می شود. به دلیل تجمع بار الکتریکی، جت در فرآیند الکتروریسی از مسیر اصلی خود منحرف می شود. این انحراف به عنوان ناپایداری شلاقی شناخته می شود. در این مقاله، سعی بر آن شده تا از مدل Reneker بی بعد شده برای بررسی قسمتی از جت که دچار ناپایداری شلاقی می گردد، استفاده شود.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

95/7/30
6:26 صبح

مقاله بررسی کشت مخلوط سورگوم (Sorghum bicolor) و شبدر برسیم (Tri

بدست ali در دسته

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله بررسی کشت مخلوط سورگوم (Sorghum bicolor) و شبدر برسیم (Trifolium alexandrinum) pdf دارای 14 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی کشت مخلوط سورگوم (Sorghum bicolor) و شبدر برسیم (Trifolium alexandrinum) pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی کشت مخلوط سورگوم (Sorghum bicolor) و شبدر برسیم (Trifolium alexandrinum) pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی کشت مخلوط سورگوم (Sorghum bicolor) و شبدر برسیم (Trifolium alexandrinum) pdf :

مقاله بررسی کشت مخلوط سورگوم (Sorghum bicolor) و شبدر برسیم (Trifolium alexandrinum) pdf که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در زمستان 1385 در بوم شناسی گیاهان زراعی (دانش نوین کشاورزی) از صفحه 19 تا 32 منتشر شده است.
نام: بررسی کشت مخلوط سورگوم (Sorghum bicolor) و شبدر برسیم (Trifolium alexandrinum)
این مقاله دارای 14 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله بیوماس
مقاله رقابت
مقاله سورگوم
مقاله شبدر برسیم
مقاله کشت مخلوط

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: راعی یعقوب
جناب آقای / سرکار خانم: جوانشیر عزیز
جناب آقای / سرکار خانم: قاسمی گلعذانی کاظم

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
یکی از روش های مناسب برای حرکت در راستای کشاورزی پایدار و حفاظت محیط زیست، انجام کشت مخلوط می باشد. بر این اساس، آزمایشی در سال 1382 در مزرعه تحقیقاتی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز اجرا شد که در آن دو گیاه سورگوم و شبدر برسیم به صورت مخلوط کشت گردیدند. الگوی کاشت روش سری های جایگزینی بود. این آزمایش در قالب طرح بلوک های کامل تصادفی با پنج تیمار، ‌شامل کشت خالص سورگوم (T1)، کشت خالص شبدر برسیم (T5)، 75% سورگوم +25% شبدر برسیم (T2)، 50% سورگوم + 50% شبدر برسیم (T3) و 25% سورگوم +75% شبدر برسیم (T4) در چهار تکرار اجرا گردید. بر اساس نتایج به دست آمده تیمارهای اول تا پنجم در سه چین به ترتیب از حداکثر 12225 تن در هکتار تا حداقل بیوماس تولیدی (3909 تن درهکتار) را دارا بودند. همچنین بررسی عملکرد علوفه به تفکیک چین ها نشان داد که چین دوم دارای حداکثر بیوماس بوده و چین های اول و سوم به ترتیب در رده های بعدی قرار گرفتند. محاسبه نسبت برابری زمین (LER) نشان داد کهتیمار دوم (114) بیشترین مقدار را نسبت به سایر ترکیبات مخلوط داراست. ترکیبات مربوط به تیمارهای سوم و چهارم، LER را در حدود یک نشان دادند. ارزیابی قدرت رقابتی دو گونه نشان داد که سورگوم دارای اثر رقابتی شدیدتری بر روی شبدر برسیم است، ‌به طوری که هر بوته سورگوم قادر بود اثرات رقابتی معادل 33 بوته شبدر برسیم داشته باشد.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

95/7/30
6:26 صبح

مقاله بررسی اثر عصاره ترکیبی شوید (Anethum) بر روی لیپیدها و لیپ

بدست ali در دسته

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله بررسی اثر عصاره ترکیبی شوید (Anethum) بر روی لیپیدها و لیپوپروتئین های پلاسما در رت های سالم و دیابتی pdf دارای 11 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی اثر عصاره ترکیبی شوید (Anethum) بر روی لیپیدها و لیپوپروتئین های پلاسما در رت های سالم و دیابتی pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی اثر عصاره ترکیبی شوید (Anethum) بر روی لیپیدها و لیپوپروتئین های پلاسما در رت های سالم و دیابتی pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی اثر عصاره ترکیبی شوید (Anethum) بر روی لیپیدها و لیپوپروتئین های پلاسما در رت های سالم و دیابتی pdf :

مقاله بررسی اثر عصاره ترکیبی شوید (Anethum) بر روی لیپیدها و لیپوپروتئین های پلاسما در رت های سالم و دیابتی pdf که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در زمستان 1388 در مجله دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از صفحه 15 تا 25 منتشر شده است.
نام: بررسی اثر عصاره ترکیبی شوید (Anethum) بر روی لیپیدها و لیپوپروتئین های پلاسما در رت های سالم و دیابتی
این مقاله دارای 11 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله آنتوم
مقاله دیابت
مقاله استرپتوزوسین
مقاله لیپیدهای پلاسما
مقاله لیپوپروتئین های پلاسما

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: پیری مرتضی
جناب آقای / سرکار خانم: شاهین مریم السادات
جناب آقای / سرکار خانم: عریان شهربانو

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
زمینه و هدف: هیپرلیپدمی از ریسک فاکتورهای اصلی در پیشرفت بیماری های قلبی عروقی می باشد. آنتوم داروی گیاهی است که به عنوان پایین آورنده چربی خون در ایران استفاده می شود. در این تحقیق اثرات هیپولیپیدمیک عصاره ترکیبی آنتوم (Anethum) در رت های سالم و دیابتی تغذیه شده با جیره غذایی پرچرب مورد بررسی قرار گرفت.
روش بررسی: در این مطالعه تجربی تعداد 88 سر موش با تزریق استرپتوزوسین (STZ) دیابتی شدند. دو روز پس از دیابتی نمودن حیوانات، رت های سالم و دیابتی تحت تیمار با جیره غذایی پر چرب قرار گرفتند. یک هفته بعد از شروع جیره غذایی خاص، حیوانات به مدت سه هفته تحت تیمار دارویی با عصاره ترکیبی آنتوم(Anethum) قرار گرفتند. پس از این مدت خون گیری انجام شد و سطح گلوکز، تری گلیسرید تام، کلسترول تام و لیپوپروتئین های با چگالی بالا به روش آنزیمی اندازه گیری شد. مقدار لیپوپروتئین های با چگالی پایین با فرمول فریدولد محاسبه گردید. داده ها به کمک آزمون های آماری آنالیز واریانس یک راهه و توکی تجزیه و تحلیل شد.
یافته ها: عصاره ترکیبی آنتوم در رت های سالم تغذیه شده با جیره غذایی پرچرب به صورت معنی داری سطح تری گلیسرید تام و لیپوپروتئین های با چگالی پایین را کاهش (01/0>P) و تا حدودی سطح لیپوپروتئین های با چگالی بالا (05/0>P) را افزایش داد، اما بر روی سطح گلوکز پلاسما اثر معنی داری نداشت. در رت های دیابتی تغذیه شده با جیره غذایی پرچرب، عصاره ترکیبی آنتوم اثری بر روی سطح لیپیدها و لیپوپروتئین های پلاسما نداشت ولی سطح گلوکز خون را افزایش داد (001/0>P).
نتیجه گیری: نتایج نشان می دهد که عصاره ترکیبی آنتوم دارای اثرات آنتی لیپیدمیک قوی در رت های سالم تغذیه شده با جیره غذایی پرچرب می باشد، اما داروی موثری برای پایین آوردن لیپیدهای پلاسما در رت های دیابتی القا شده با استرپتوزوسین که جیره غذایی پرچرب دریافت کرده اند نیست.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

95/7/30
6:26 صبح

مقاله ارزیابی تاثیرات بارگذاری چرخه ای بر خواص ساختاری سلول های

بدست ali در دسته

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله ارزیابی تاثیرات بارگذاری چرخه ای بر خواص ساختاری سلول های پوششی کشت داده شده pdf دارای 12 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ارزیابی تاثیرات بارگذاری چرخه ای بر خواص ساختاری سلول های پوششی کشت داده شده pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ارزیابی تاثیرات بارگذاری چرخه ای بر خواص ساختاری سلول های پوششی کشت داده شده pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ارزیابی تاثیرات بارگذاری چرخه ای بر خواص ساختاری سلول های پوششی کشت داده شده pdf :

مقاله ارزیابی تاثیرات بارگذاری چرخه ای بر خواص ساختاری سلول های پوششی کشت داده شده pdf که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در زمستان 1388 در مجله علوم پزشکی مدرس، آسیب شناسی زیستی (علوم پزشکی مدرس) از صفحه 19 تا 30 منتشر شده است.
نام: ارزیابی تاثیرات بارگذاری چرخه ای بر خواص ساختاری سلول های پوششی کشت داده شده
این مقاله دارای 12 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله بارگذاری چرخه ای کششی
مقاله خواص مکانیکی
مقاله سلول پوششی

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: حاتمی جواد
جناب آقای / سرکار خانم: جان ملکی محسن
جناب آقای / سرکار خانم: تفضلی شادپور محمد
جناب آقای / سرکار خانم: شکرگزار محمدعلی
جناب آقای / سرکار خانم: حقیقی پور نوشین

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
هدف: اندوتلیوم غشا، نفوذی انتخابی برای انتقال مواد غذایی و سایر اجزای حیاتی به دیواره شریان به حساب می آید. آسیب به این غشا می تواند باعث تغییر در عملکرد زیستی بافت پوششی و در نتیجه عوارض بالینی همانند آترواسکلروسیس شود. پالس فشار خون همواره کشش محیطی بر دیواره عروق اعمال می نماید و در نتیجه کشش چرخه ای در کنار سایر نیروها نقش مهمی را در خواص و عملکرد سلول های پوششی ایفا می کند. مطالعات قبلی موید تاثیر بارگذاری چرخه ای بر فرایند انطباق و بازسازی بافت پوششی بوده اند. این تحقیق به بررسی خواص ساختاری سلول های پوششی کشت داده شده تحت بارگذاری کششی تک محوره می پردازد.
مواد و روش ها: سلول های پوششی وریدی بند ناف انسان تهیه شده از بانک سلولی ایران (NCBI-C554) روی غشای سیلیکونی کشت داده شده و در دستگاه کشش چرخه ای در زمان های 2، 4، 6 و 8 ساعت با دامنه 10 درصد و فرکانس 1 هرتز بارگذاری و سپس خواص ویسکوالاستیک سلول های پوششی با استفاده از روش میکروپیپت آزمایش شدند.
نتایج: نتایج نشان دهنده افزایش در بخش الاستیک سلول ها (E) در اثر بارگذاری چرخه ای کششی است که به سخت شدن سلول می انجامد. همچنین نتایج نشان دهنده افزایش اولیه در ضریب ویسکوزیته و سپس کاهش این پارامتر در ساعات بعدی بارگذاری است.
نتیجه گیری: مطالعات قبلی بیانگر ایجاد فیبرهای تنش در اثر تجمع و افزایش رشته های اکتین در سلول های پوششی پس از بارگذاری کششی چرخه ای هستند. از آن جا که خواص ساختاری و مکانیکی سلول های پوششی وابسته به رشته های اکتین است، نتابج این تحقیق نشان دهنده افزایش سفتی مکانیکی در سلول های پوششی در اثر بارگذاری چرخه ای از طریق ایجاد فیبرهای تنش است.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

<   <<   11   12   13   14   15   >>   >