سفارش تبلیغ
صبا ویژن

95/6/31
7:47 صبح

دانلود پروژه مقاله خودروی هیبریدی word

بدست ali در دسته

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود پروژه مقاله خودروی هیبریدی word دارای 22 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود پروژه مقاله خودروی هیبریدی word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود پروژه مقاله خودروی هیبریدی word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود پروژه مقاله خودروی هیبریدی word :

خودروی هیبریدی به طور کلی خودرویی است که همزمان از یک سیستم ذخیره انرژی قابل شارژ (RESS)ا1 و یک نیروی محرکه سوخت فسیلی استفاده می‌کند. این نوع خودروها، مصرف سوخت بسیار کم و آلودگی پایینی دارند.
«خودروی هیبریدی» اصطلاحی است که معمولاً در مورد خودروهای با سوخت فسیلی - الکتریکی استفاده می‌شود. همچنین این نوع خودروها خودروهای برقی هیبریدی (HEV)ا2 نیز نامیده می‌شوند که از یک موتور درونسوز و باطری‌های الکتریکی برای راه‌اندازی موتور الکتریکی استفاده می‌کنند.
خودروهای مدرن هیبریدی که به تولید انبوه رسیده‌اند نظیر «تویوتا پریوس»، انرژی سینتیکی ترمزگیری را در باطری‌ها ذخیره می‌کنند. هنگامی که موتور توان کمتری مصرف می‌کند، موتور درونسوز، ژنراتوری را به حرکت در می‌آورد تا انرژی الکتریکی در باطری ذخیره شود و همزمان یک موتور الکتریکی را به حرکت در می‌آورد که باعث حرکت خودرو می‌شود.
تفاوت خودروهای هیبریدی با خودروهای برقی این است که در خودروهای هیبریدی، سیستم درونسوز انرژی الکتریکی را تأمین می‌کند، اما در خودروهای برقی، باطری‌ها از منابع بیرونی (برق خانگی) شارژ می‌شوند.
در حال حاضر، تقریباً تمام خودروهای هیبریدی از بنزین به عنوان سوخت موتور درونسوز استفاده می‌کنند. البته تعدادی خودروی هیبریدی با سوخت هیدروژن و یا اتانول نیز تولید شده‌اند که به تولید انبوه نرسیده‌اند.
اصطلاح هیبرید در خودروها، کاربردهای دیگری هم دارد. در امریکا از واژه هیبرید برای خودروهایی استفاده می‌شد که از تکنولوژی‌های مختلفی استفاده می‌کردند، مثلاً موتور امریکایی با سیستم تعلیق ژاپنی و یا خودروهایی که همزمان از سوخت‌های مختلف مثلاً بنزین و گاز یا بنزین و اتانول استفاده می‌کردند.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

95/6/31
7:46 صبح

دانلود پروژه مقاله در مورد کلاس بندی بهینه چیست و چه تاثیری در ا

بدست ali در دسته

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود پروژه مقاله در مورد کلاس بندی بهینه چیست و چه تاثیری در ارتقا و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی دارد word دارای 52 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود پروژه مقاله در مورد کلاس بندی بهینه چیست و چه تاثیری در ارتقا و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی دارد word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود پروژه مقاله در مورد کلاس بندی بهینه چیست و چه تاثیری در ارتقا و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی دارد word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود پروژه مقاله در مورد کلاس بندی بهینه چیست و چه تاثیری در ارتقا و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی دارد word :

کلاس بندی بهینه چیست و چه تاثیری در ارتقا و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی دارد

مقدمه :
بچه با حرکات دست و پا کم کم مهارتها را یاد می گیرد و با مشاهده رفتار و حرکات اطرافیان , عادات و آداب آنها را جذب میکند و با رد یا قبول دنیایی که برای خود ساخته , آن را تجربه می کند . پس بیشتر از طریق آزمایش تا خطا , شادی تا غم , تجربه تا تلقین و گفتگو تا هدایت , مسائل را فرا می گیرد .

در نتیجه کودک بیشتر از طریق عشق ,از راه شکیبایی ,از طریق درک و فهم ,از راه احساس تعلق داشتن به دیگری ,از طریق عملی و از راه احساس موجودیت کردن ,مسائل را می آموزد .با گذشت هر روز از زنمدگی ,طفل اندکی از آنچه از دیگران می دانند ,می اندیشن

د و درک می کنند ,را فرا می گیرد .
اگر خوب دقت کنیم می بینیم بچه ها از نظر استعدادها یی که دارند با یکدیگر متفاوتند .دو کودک را نمی توان پیدا کرد که از همه لحاظ شبیه هم باشند .مثلاً اگر در کلاس درس سوالاتی از آنان شود هر کدام از این دانش آموزان به وسیله هوش و استعداد های ذاتی که دارند ,جوابهای گوناگونی را خواهند داد.
لذا روانشناسان و جامعه شناسان با کمک علم زیست شناسی ,پرونده تحصیلی را جهت هر یک از محصلین اتداع نموده اند که هر یک از این پرونده ها ,می توانند بیانگر خصوصیات و شایستگی های فرد فرد دانش آموزان باشد .
امروزه همه تلاش ها کنکا شها و تحقیقات به این جهت است که تمام نو نهالان برای تعلیم و تربیت بهتر و ترقی و تکامل باید از همه متمایز و شناخته شوند .
آگاهی از تفاوتهای فردی می تواند ما را در حل بسیاری از دشواریها یاری دهد ,وقتی قبول کردیم که انسانها از نظر تواناییهای ذاتی و اکتسابی تفاوت دارند ,در پی این نخواهیم بود که از همه ,رفتارهای یکسانی را انتظار داشته باشیم .

اگر کلاس بندی هر یک از دانش آموزان در پایه ها و مقاطع تحصیلی به صورت به صورت علمی و شایسته انجام گیرد ,امکان غفراگیری و کسب مهارت ,با توجه به کلاس بندی صحیح و مدرن ,وجود خواهد داشت .
دنیای ما دریاست هر کودکی ماهیست
دنیای بی ماهی یک ذره زیبا نیست
هر ماهی دریا رنگی به خود دارد
بعضی سفید و سرخ بعضی سیاه و زرد
این ماهیان با هم یک رو و یک رنگند
بیگانه با گینه بیگانه با جنگد
آنها نمی خواهند دریا شود بی آب
از غصه می میرند در خشکی و دریا
حیف است اگر ماهی باشد زدریا دور
ماهی گریزان است از حوض و بنگ و تور
زیبایی ماهی زیبایی دریاست

با آب و آزادی دنیای ما زیباست
اسد الله شعبانی

مساله تحقیق :
بیان مساله :

در این تحقیق ما در پی پاسخ این سوال هستیم که کلاس بندی بهینه چیست و چه تاثیری در ارتقا و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی دارد :
دبستان خانه شاگرد و معلم و محلی است که بنای زندگی اطفال در آن پی ریزی می شود و یادگارهای گوناگون از دوره پرشور و هیجان طفولیت در خاطره ها به جای می گذارد . در همین خانه بزرگ است که مغز کوچک اطفال شکل اجتماعی
می گیرد و به آهنگ با انضباط زندگی آشنا می شود .

اگر دبستان را به ساده ترین صورت آن در آوریم , واحد کوچکی از آن باقی می ماند که کلاس درس نامیده می شود . آنجا نیز قاعدتا”” عده ای طفل خرد سال با شخصی به نام معلم گرد هم نشسته اند و مقدمات کتاب زندگی را ورق می زنند
طبقه بندی شاگردان در دبستانهای معمولی از مهمترین وظایف مدیر دبستان است .
در طبقه بندی باید به رشد جسمی و قدرت فکری و عقلی و رشد ذهنی و اجتماعی و سازگاری روحی و اخلاقی کودکان توجه شود , تا اطفال که بهتر می توانند با یکدیگر کار کنند در یک اتاق قرار گیرند و بین آنان اختلافاتی که به ناسازگاریها منجر می شود , بوجود نیاید .

حال باید دید که :
اگر کلاس بندی صرفا””بر مبنای تراز علمی صورت گیرد و معدل کل دانش آموزان در سال قبل ملاک باشد , آیا این کلاس بندی ایده آل است ؟
اگر کلاس بندی صرفا بر مبنای تراز اخلاقی صورت گیرد و چگونگی رفتار دانش آموزان با دیگران و سازگاری وی با محیط مدرسه و کلاس مد نظر باشد , و دانش آموزانی که برای مدرسه ایجاد مشکل می کنند , در کلاسهای هم پایه به نسبت تساوی تقسیم شوند , آیا چنین کلاس بندی می تواند مناسب باشد ؟
اگر در کلاس بندی , فقط شرایط سنی دانش آموزان در نظر گرفته شود , آیا این کلاتس بندی بهینه است ؟
و یا اگر در کلاس بندی و تقسیم دانش آموزان بین کلاسها , صرفا به میزان تحصیلات والدین دانش آموز توجه شود , آیا چنین کلاس بندی می تواند موفق باشد و موجب هم تراز بودن کلاسها شود و رضایت معلمین همپایه را به دنبال داشته باشد .
برای رسیدن به این پاسخ , در گرمه جاجرم به مناطق مختلف آموزش و پرورش رفته و از نزدیک با نحوه کلاس بندی مدارس آشنا شدیم , که متعاقبا به ذکر آنها خواهیم پرداخت .

اهمیت و ضرورت تحقیق
دکتر ابراهیمی استاد دانشگاه تهران می گوید :
((در بعضی از مدارس , بخصوص در امر کلاس بندی پایه اول دبستان , نحوه تقسیم دانش آموزان در بین کلاسها , فقط بر مبتای تحصیلات والدین صورت می گیرد و دلیلشان این است که دانش آموزانی که پدر و مادر تحصیلکرده باشد , هیچ گونه زحمتی بر دوش معلم ندارد و معلم فقط باید به دانش آموزانی رسیدگی کند که دارای پدر و مادر بی سواد یا کم سواد هستند ))
در بیشتر مدارس ما , کلاس بندی بر اساس معدل کل دانش آموزان صورت می گیرد , باید دید که آیا این روش کمی تواند در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان موثر باشد .
طرح تحقیق :
در کشور ما چندین مدرسه وجود دارد که از نظر کلاس بندی با مشکل مواجه هستند ما بر آنیم تا روش صحیحی برای حل این مشکل بیابیم .
در ابتدا باید بدانیم که کلاس بندی چیست و چه نقشی بر پیشرفت تحصیلی دارد و بین مدارسی که کلاس بندی دارند با دیگر مدارس چه تفاوتی وجود دارد و وظایف معلمان در اینگونه مدارس چگونه است .

در این تحقیق منظور ما از کلاس بندی تقسیم دانش آموزان در بین کلاسها بر اساس معدل سال قبل آنها می باشد . ما می خواهیم بدانیم آیا این روش صحیح است یا خیر؟
بهمین دلیل به سراغ پایه های ابتدایی در چند مدرسه تهران رفته ایم و تحقیق خود را با پرسشنامه و پرونده تحصیلی دانش آموزان شروع کرده ایم .
سوالات تحقیق :
1- آیا در منطقه واحد پوششی شما از کلاس بندی مدرن استفاده می شود ؟
بله خیر تا حدودی
2- نظر شما راجع به کلاس بندی مدرن و بهینه چیست ؟

3- معلمان مربوطه باید در امر کلاس بندی اعمال نظر کنند .
4- کلاس بندی دانش آموزان باید به صورت حروف الفبا یا تصادفی انجام گیرد
5- در امر کلاس بندی باید مسائل اخلاقی دانش آموزان مد نظر قرار گیرد .
6- کلاس بندی صرفا به صورت تراز علمی مناسب است .
7- در مدارسی که دانش آموزان آنها به صورت غیر منظم و تصادفی کلاس بندی شده اند رقابت وجود دارد
8- در بین معلمین کلاسهایی که به صورت منظو کلاس بندی شده اند رقابت وجود دارد .
9- با استفاده از طرح تراز علمی – اخلاقی در کلاس بندی زمینه رقابت بیشتر در بین دانش آموزان فراهم می شود .
10- وظایف معلمین در مدارسی که کلاس بندی مدرن دارند با مدارسی که کلاس بندی مدرن ندارند یکسان است .
11- در مدارسی که کلاس بندی مدرن دارند می توانند مقداری از وظایف خود را به دانش آموزان زرنگ واگذار کنند .
12- کلاس بندی مدرن و اصولی در مدارس وجود ندارد .
13- در کلاس بندی دانش آموزان , مدیر نباید دخالت کند بلکه معلمان کلاسهای همپایه دانش آموزان را بر اساس ملاکهای مختلفی که دارند شناسایی کرده و می توانند آنان را کلاس بندی نمایند .
14- در کلاس بندی دانش آموزان علاوه بر تراز علمی و اخلاقی دانش آموزان باید تحصیلات پدر و مادر مد نظر قرار گیرد .

15_ آیا با طرح کارانه به صورت فعلی موافقید ؟
16_ طرح کارانه به افراد لایق تعلق می گیرد .
17 _ طرح کارانه زمینه رقابت بین آموزگاران پایه ها را سبب می گردد .
فرضیه های تحقیق :
1- بین مدارسی که کلاس بندی دارند , با مدارسی که کلاس بندی ندارند از نظر آموزشی تفاوت وجود دارد

2- سن و جنس دانش آموزان بر روی کلاس بندی آنان تاثیر می گذارد .

تعریف عملیاتی اصطلاحات تحقیق :
دانش آموز : افرادی که در یکی از پایه های تحصیلی , مشغول کسب علم و دانش هستند
معدل کل : مجموع نمرات درسی تقسیم بر تعداد دروس
پیشرفت تحصیلی : رفتن دانش آموز از پایه ای تحصیلی به پایه ای بالاتر و کسب معدل بالای 15
کلاس بندی : تقسیم دانش آموزان در بین کلاسها بر مبنای معدل کسب کرده در سال قبل که این معدل کسب شده باید :
– دانش آموزانی که معدل سال قبل آنها بالاتر از 18 باشد در یک کلاس
– دانش آموزانی که معدل سال قبل آنها بین 18 تا 14 باشد در یک کلاس
– دانش آموزانی که معدل سال قبل آنها کمتر از 14 باشد در یک کلاس

پیشینه تحقیق :
لطف آبادی (1374 ) بر روی نقش کلاس بندی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان تحقیق کرده است او می گوید :
در نحوه کلاس بندی باید خیلی دقت کرد . چون اولین و مهمترین کار در تحصیل می باشد نباید دانش آموزان زرنگ و تنبل را از یکدیگر جدا کرد . چون بعلت سر خوردگی در دانش آموزان ضعیف می شود و اشتیاق درس خواندن را از همان ابتدا از آنها می گیرد و در دانش آموزان قوی باعث بوجود آمدن غرور می شود و باعث می شود آنها به خود مغرور شوند و در خواندن درس کاستی نشان دهند .
بایددر هر کلاس به طور متوسط از هر سه گروه : زرنگ , متوسط و ضعیف دانش آموزان استفاده شود تا شاهد رقابت و پیشرفت تحصیلی آنان باشیم .

تاریخچه تشکیل مدارس در ایران
در زمانتهای قدیم که تقریبأ مردم بی سواد بوده و حتی از سواد خواندن قران نیز بی بهره بودند ,در کشور های آسیایی و کم کم در ایران و هند ثروتمندان کم کم به فکر تحصیل سواد افتاده و علاقمند وراغب به تحصیل قران و سایر کتب مذهبی گردیدند .ثروتمندان آن زمان ,فرزندذان خود را برای تعلیم و قران و سایر فرائض دینی به مکانهایی که بعدأ به نام مکتب خوانده شد ,می فرستادند .مکتب

خانه های اولیه ,عموماً تاریک و بدون نور و روشنایی بوده است ,مردم هم بدون در نظر گرفتن شرایط ,فرزندان پسر خود را به مکتب خانه می فرستادند .گاهی به مکتب خانه ملاخانه گفته می شد .ماهانه مبلغی به عنوان شهریه به ملا می پرداختند و کسانی که پول برای پرداخت شهریه فرزندان خود را نداشتند ,مقداری مایحتاج روزانه از قبیل تخم مرغ ,برنج ,…..را به جای پول به ملا می دادند .

بچه ها در اتاقهای کوچک و تاریک ,روی فرش های کهنه و پوسیده ای که اغلب از جنس حصیر ,گلیم و جاجیم بود می نشستند و تعداد آنها در اتاقهای کوچک گاهی بالغ بر 50 الی 60 نفر می شد . به مدرس مکتب خانه ,آخوند می گفتند ,که بعد ها به او “”آمیرزا “لقب دادند .
عمل خواندن و نوشتن از کنج مساجد و یا تکایای مذهبی به بعضی از خانه ها رسوخ پیدا کرد , و این عمل کم کم در شهرهای کوچک و حتی در قصبات و روستاها انجام می گرفت . البته اهالی محل از فرستادن دختران خود به این مکتب خانه ها ابا می کردند .
در این میان زنان قدیمی , فقط قرآن را به صورت طوطی وار می خواندند و از نعمت نوشتن محروم بودند . کم کم بر اثر روابط با کشورهای همجوار و حتی با اروپا و بر اثر مطالعه کتب روان شناسی و علوم دیگر , مردم این زمان به این فکر افتادند که نشستن بر روی حصیر های کهنه و فرسوده و یا روی زمینی که رطوبت دارد , فرزندان آنها را به عوارض جسمی از قبیل رماتیسم و بیما ریهای قلبی مبتلا می سازد .
بعضی فرنگ رفته های آن دوره که به ایران آمده بودند , و مطالعات اندکی در امر تعلیم و تربیت داشتند , کم کم به فکر تاسیس مدارس نیمه رسمی و نیمه ملی در ایران افتادند ,
که معروفترین آنها مرحوم میرزا حسن رشدیه است . حاج میرزا حسن رشدیه به پسر میرزا مهدی در سال 1276 در تبریز متولد شد , پدرش از مجتهدین با سواد
آن عهد بود و فرزند خود را از کودکی با علوم دینی آشنا ساخت .
میرزا حسن به سبب حافظه قوی که داشت در مکتب خانه آن شهر از روزهای آغازین درس , به جانشینی مدرس بر گزیده شد . تحصیل اولیه او با آموزش کتابهای جامع عباسی –ابواب الجنان –گلستان –جامع المقدمات –ترسل شروع شد
به زودی ابو نصر فراهانی جوانی رشید شد و عمامه بر سر گذاشت و بر منبر رفت . پدر او را به بیروت فرستاد . و در سال 1298 هجری قمری در بیروت داخل یکی از مدارس فرانسویان شد و با اصول جدید اروپایی به ادامه تحصیل پرداخت .
در همین سالها آرزوی ایجاد مدارس به سبک جدید در ایران در دل او پیدا شد .
وی در جایی می نویسد : ( در اروپا از هر صد نفر یک نفر با سواد , و در ایران از هر ده هزار نفر یکنفر با سواد است . پس عیب در مکتب خانه ها است . باید مدارسی به سبک جدید بسازیم . در سال 1300 به شهر اسلامبول رفت و مدارس آنها را بازدید کرد و با روش اداره آنها آشنا شد .و همچنین با سازمان و تشکیلات آنها آشنا شد و سازمان و تشکیلات آنها را پسندید و تصمیم گرفت به ایران بیاید و مدارس شبیه آن مدارس را ایجاد کند . در سر راه به ایران اول به ایروان رفت و در آنجا آشنایی داشت و برای ایرانیان مدرسه ای با اصول جدید تاسیس کرد .
چهار سال بعد از تاسیس این مدرسه ناصر الدین قاجار هنگام بازگشت از سفر فرنگ از آن مدرسه بازدید کرد .

اما ناصر الدین شاه این مدرسه ( رشدیه ) را نپسندید و دستور تعطیل مدرسه و اعزام رشدیه به تبریز کرد . پس از آمدن رشدیه به تبریز با شخصیتی به نام میرزا عبد الرحیم نجار زاده طالبوف کتابی به نام کتاب احمد اولین بار برای کودکان نوشت . کتاب غنه سپهری ( تاریخ اسلام و پیامبر ) و در فیزیک نیز کتاب نوشته است و با کمک و دستیاری او در تبریز مدرسه ای به نام مکتب رشدیه باز

می کند اما متاسفانه طالبوف به کلات تبعید می شود و مکتب به حالت نیمه تعطیل در می آید . تا آن که یکی از سران دولت قاجار معروف به امین الدوله که مردی خیر خواه و دور اندیش بود رشدیه را به تهران دعوت می کند و به او کمک می کند تا مدرسه اش را در سال 1315 قمری در تهران را پی ریزی کند و بسیاری ازآزاد اندیشان تهران نیز به یاری او می شتابند و گذشته از آنکه محل مناسبی را در اختیارش می گذارند ( باغ کربلای عباس علی ) کمکهای مالی دولتی و غیر دولتی نیز به او می شود و نیز به همت امین الدوله هیئت امنای مدرسه رشدیه تشکیل می شود که بع

د ها به وزارت علوم منتقل می گردد و هسته اصلی انجمن معارف را تشکیل می دهد .
اما متاسفانه بعد از عزل امین الدوله رشدیه مورد بی مهری واقع می شود و در سال 1319 بعد از انحلال مدرسه تهران را به قصد زیارت خانه خدا ترک می گوید رشدیه در سالهایی که پس از میرزا علیخان امین الدوله در تهران زندگی می کرد در گیرودار سیاست نیز افتاد و فعالانه در جامعه حضور یافت و در کنار فعالیتهای سیاسی خود به تاسیس دیگر مدارس دست زد و تا پایان عمر زندگی پر فراز و نشیبی را گذراند . و بارها تبعید شد و با زندان افتاد و الحق او را می توان بنیان گذار و یا یکی از بانیان آموزش و پرورش جدید در ایران نامید .
مرحوم رشدیه در سال 1323 شمسی در قم از دنیا رفت . بعد ها مدارسی به افتخار آن مرحوم به نام رشدیه در مشهد , قم , اهواز , اردبیل , خوی و نیز در تهران تاسیس شد که در زمان طاغوت به مدرسه مروی تبدیل شد .
از مدارس تهران قدیم که نامی از آنها در تاریخ مانده می توان چند مدرسه زیر را نام برد :
1- مدرسه حکیم باشی که در میدان ارک قرار داشت
2- مدرسه امامزاده زید که در اوایل دوره قاجار تاسیس شده بود .
3- مدرسه پا منار در محله پا منار .
4- مدرسه دار الشفا.
5- مدرسه امین الدوله در محله چال میدان .
در کنار این مدارس , مدارسی نیز وجود داشت که از سوی خارجیان تاسیس شده بود این نوع

مدارس پیش از تهران در مناطقی مسیحی نشین , در ارومیه تاسیس شده بود و در دوره محمد شاه قاجار در تهران دو مدرسه یکی از سوی انگلیسی ها بنام کالج تاسیس گردید . در کنار این مدارس از سوی اندیشمندان و صاحبنظران تعلیم و تربیت در تهران مدارسی جهت تدریس علوم جدید به شیوه نوین تاسیس شد که نخستین آن مدارسی بنام رشدیه که از سوی میرزا حسن رشدیه اول در تبریز و سپس در تهران تاسیس یافت . شیوه تدریس در مدارس رشدیه به این صورت

بود که در کنار صرف و نحو عربی , دانش جدید اروپایی نیز تدریس می شد و مدارس با نظم و انضباط خاصی اداره می شد .
تاریخچه کلاس بندی در ایران
در زمانهای نه چندان دور , در دوره قاجار کلاس بندی با توجه به سن و قد کودکان صورت می گرفته , بدون آنکه کیفیت تحصیلی آنه در نظر گرفته شود .
یعنی کلاسها را به دو یا سه قسمت تقسیم می کردند و دانش آموزان را از لحاظ بزرگی و کوچکی و کوچکی قد و هیکل تقسیم می نمودند , بدون اینکه استعدادهای ذاتی آنها در نظر گرفته شود .
کم کم در اثر پیشرفت علم و کشفیات گو نا گون و به وجود آمدن شناسنامه , که تاریخ تولد و مشخصات هر کس در آن مشخص و معلوم بود , کلاس بندی به صورت الفبایی و یا با توجه به

چگونگی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان صورت گرفته است و تا به امروز که ملاکها , میزان تحصیلات والدین , شغل والدین , وضعیت اقتصادی , نوع مسکن , خصوصیات علمی و اخلاقی دانش آموز , سلامت جسمی و سلامت روانی و … را می توان نام برد .

روش تحقیق :

ما در این تحقیق از روش همبستگی استفاده کرده ایم . در اینجا ما به دنبال بررسی احتمال وجود رابطه ها و نیز میزان رابطه بین دو یا چند متغیر هستیم .ما بر اساس تعداد نمونه ها که مربوط به دانش آموزان چند مدرسه در یک شهر می باشد میزان قرار می دهیم .
در این تحقیق میزان ضرایبی که به دست آمده نشان گر موافقت و مخالفت افراد یا معلمین از نحوه کلاسبندی به صورت مدرن و پیشرفته است که با توجه به جداول و نمودار ها می توان درصد افراد مخالف و موافق را بدست آورد.

جامعه آماری :
تمام مدارس ابتدایی شهرگرمه جاجرم
نمونه آماری :
از مدارس ابتدایی شهرگرمه جاجرم که از منطقه 1و2 آموزش و پرورش را انتخاب کرده ایم و 100 نفر از دانش آموزان این منطقه که 50 نفر آنها دختر و 50 نفر آنها پسر می باشند .
حجم نمونه و روش آمارگیری :
حجم نمونه ما 100 نفر دانش آموز می باشد و در این تحقیق از روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله استفاده می کنیم .
ابزارهای تحقیق :
ابزارهای تحقیق ما در این تحقیق عبارت اند از :
پرسشنامه و پرونده تحصیلی دانش آموزان و نیز استفاده از نظریات معلمان که براساس آنها پرسشنامه ها تنظیم وتبیین شده اند.
روش تجزیه و تحلیل :
در این تحقیق برای گزارش ویژگی های جمعیتی آزمودنی ها از شیوه های آمار توصیفی استفاده خواهد شد . اما در تحلیل نتایج از آمار استنباطی استفاده خواهیم کرد .

طرح کلاس بندی دانش آموزان اول دبستان (منطقه 1 طرح)
در سال تحصیلی 73-72 طرحی از طرف گروههای آموزشی منطقه 1 , به مدارس تابعه ارسال

شده که در آن نحوه تست کودکان سال اول دبستان , بیان شده است . در این طرح از آزمون بینه – سیمون استفاده شده که از سن سه سالگی شروع می شود و تا ده سالگی ادامه دارد . این طرح شامل موارد زیر است :
1- در مورد کودکان سه ساله , شامل :
گفتن نام خانوادگی , بازگو کردن دو عدد , نام بردن اجزای یک تصویر ,
بازگو کردن جمله شش سیلابی , نشان دادن بینی , چشم و دهان .

2- در مورد کودکان چهار ساله , شامل :
بازگو کردن سه عدد , بیان جنسیت , نام بردن اسم چند شئ , مقایسه طول دو خط
3- در مورد کودکان پنج ساله شامل :
بازگو کردن جملات ده سیلابی , شمردن چهار سکه ساده , مقایسه دو وزن با هم , ترسیم یک مربع از روی مدل , تنظیم تصاویر .

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

95/6/31
7:46 صبح

دانلود پروژه مقاله بورس و اهمیت ابزارهای مالی word

بدست ali در دسته

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود پروژه مقاله بورس و اهمیت ابزارهای مالی word دارای 22 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود پروژه مقاله بورس و اهمیت ابزارهای مالی word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

 

بخشی از فهرست مطالب پروژه دانلود پروژه مقاله بورس و اهمیت ابزارهای مالی word

چکیده  
مقدمه  
تاریخچه مختصری از بورس در جهان  
بورس در ایران  
مزایای شرکتها در بازار بورس  
نقش ابزارهای مالی  
توسعه ابزارهای مالی در گسترش بازار  
نتیجه گیری  
منابع  

بخشی از منابع و مراجع پروژه دانلود پروژه مقاله بورس و اهمیت ابزارهای مالی word

1 ایزدی، حسن اصول و فنون تشکیل سبد سهام تهران: انتشارات مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران، چاپ اول، 1383
2 جهانخانی، علی و دکتر علی پارسائیان «مدیریت سرمایه گذاری و ارزیابی اوراق بهادار» (تهران: انتشارات دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، چاپ اول دی 1376)
3 خدابخش، عباس «خرید و فروش سهام» (تهران: انتشارات چالش، چاپ اول، بهار 1384)
4 روح الامینی، موسی «بازار طلایی بورس» (تهران: انتشارات فارابی، چاپ اول 1384)
5- ریموندپی، نوو «مدیریت مالی جلد دوم» ترجمه دکتر علی جهانخانی و دکتر علی پارسائیان (تهران: انتشارات سمت، چاپ اول سال 1380)
6- عبده تبریزی، حسین «مجموعه مقالات مالی و سرمایه گذاری» (تهران: انتشارات آگه، چاپ اول، پاییز 1377)
7- فبوزی، فرانک و مودیلیانی و مایکل فری «مبانی بازارها و نهادهای مالی» ترجمه دکتر حسین عبده تبریزی، جلد اول، (تهران: انتشارات آگاه، چاپ اول، زمستان 1376)
8- کلارک، راجر و همکاران «مدیریت مالی استراتژیک»، ترجمه ناصر صنوبر (تبریز: انتشارات پرستو، چاپ اول، پاییز 1375)
9- وستون، بربگام، یوستون «مدیریت مالی (2)‌» ترجمه دکتر حسن عبد تبریزی و دکتر فرهاد حنیفی (تهران: انتشارات آگاه، چاپ اول 1382)

10- Besley , Scott and Eugene F. Brigham , “Prinicples of finance” the Dryden Press ,
11-Hildreth S.sandra “the dictionary of investment trems” by Dearborn financial Publishing ,incchicago USA (1988)
12- Khan .m.y and P.K.Jain “financial management” third edition , by MCGrow –Hill Publishing company Limited (1992)

چکیده

در این مقاله ابتدا به بیان مبانی بازار بورس پرداخته و سپس تلاش شده است که اهمیت ابزارهای مالی بورس در ایران بویژه نقش آنها در گسترش بازارهای پول و سرمایه، مورد بررسی قرار گیرد. در پایان پیشنهادهای اساسی ارائه شده است

مقدمه

بورس اوراق بهادار، بازار متشکل و خودانتظام است که اوراق بهادار در آن توسط کارگزاران و یا معامله گران طبق مقررات قانون بازار اوراق بهادار، مورد داد و ستد قرار می گیرد و به صورت شرکت سهامی عام تاسیس و اداره می شود

در دو دهه اخیر، پیچیدگی و تنوع ابزارهای مالی گسترش چشمگیری در اروپا، آمریکا و کشورهای خاور دور داشته، حتی پاره ای از این ابزارها در بازارهای مالی بین المللی مورد معامله قرار گرفته و بازارهای سرمایه در این ارتباط به شدت جهانی شده اند. با جهانی شدن بازارهای مالی در سراسر دنیا، واحدهای اقتصادی که در هر کشور در جستجوی سرمایه و تامین مالی می باشند، دیگر ناچار نیستند خود را به بازار داخلی محدود کنند

پیشرفتهای تکنولوژیک، یکپارچگی و کارآیی بازارهای مالی جهانی را افزایش داده است. پیشرفت وسایل و ابزارهای ارتباطی، مشارکت کنندگان دربازار را در سراسر جهان به هم می پیوندد و در نتیجه می توان سفارشها را در طول چند دقیقه به انجام رساند

پیشرفت تکنولوژی کامپیوتر، همراه با پیشرفت شبکه ارتباطات، انتقال اطلاعات لحظه به لحظه درباره بهای اوراق بهادار و دیگر اطلاعات ضروری را به سرمایه گذاران، در اغلب نقاط جهان میسر کرده است. بنابراین، بسیاری از سرمایه گذاران می توانند به بازار جهانی نظارت داشته باشند و در عین حال تجزیه و تحلیل کنند که این اطلاعات چه تاثیری بر وضع خطرساز و بازده مجموعه ابزارهای مالی آنها دارد

تاریخچه مختصری از بورس در جهان

واژه بورس از نام خانوادگی شخصی به نام وارند بورس گرفته شده که در اوایل سده پانزدهم در شهر بروژبلژیک زندگی می کرد و صرافان شهر در برابر خانه او گرد هم می آمدند و به دادو ستد کالا و پول می پرداختند. بعدها نام او به مکانهایی اطلاق شدکه محل داد و ستد پول، کالا و اسناد مالی و تجاری بوده است

نخستین مرکز بورس اوراق بهادار جهان، سال 1460 میلادی در شهر انورس کشور بلژیک تاسیس شد. اما باید توجه داشت که اگر شرکتهای سهامی متولد نمی‌شدند، بورس هرگز قابلیت تولد نمی‌یافت، در این مورد باید منشأ نخستین شرکتهای سهامی را در روسیه تزاری که در سال 1553 و همچنین کمپانی هند شرقی انگلستان در سال 1602 میلادی شکل گرفتند، جستجو کنیم

به هنگام جهش معاملات بورس و تحقق آن، دولتهای اروپایی، مانند: انگلستان، آلمان و سوئیس، قوانین و مقررات ناظر بر فعالیت این نهاد را وضع کردند. پیش از اینکه امنیت سرمایه گذاری به خطر افتد، ضمانت اجرای قانون وضع شد تا از هرگونه تقلب و تزویر و پایمال شدن حقوق صاحبان سهام جلوگیری شود

بورس در ایران

بازار متشکل سرمایه در ایران کاملاً نو و با سرعت فوق العاده ای در حال دگرگونی و تکامل است. بازار سرمایه به معنای بازاری است که در آن تقاضای وجوه بلندمدت تامین می شود. بازار سرمایه با تاسیس بانک برنامه در سال 1325 که بعدها بانک اعتبارات صنعتی نامیده شد، بوجود آمد. بیش از آن اعتبارات بلندمدت که مقدار آن قابل توجه نبود به طور عمده از راه وامهای بانک ملی ایران تامین مالی می شد. تنظیم نخستین برنامه عمرانی هفت ساله و اجرای آن از سال 1328 لزوم ایجاد بانکهای توسعه ای و تخصصی را برای تامین منابع مالی بلندمدت نمایان ساخت. در سال 1338 بانک توسعه صنعتی و معدنی ایران با مشارکت بخش خصوصی و موسسات خارجی به عنوان نخستین بانک تخصصی تاسیس شد که هدف از ایجاد آن کمک به گسترش فعالیتهای بخش خصوصی در صنعت و معدن بود

تحولات سریع اقتصادی- اجتماعی دهه 1320 اهمیت روزافزون بازار پول و سرمایه در کشور، تدوین قوانین جامعی را که ناظر بر فعالیتهای پولی و مالی باشد، اجتناب ناپذیر ساخت. در این مورد توسعه منابع بازار پول و سرمایه بیش از همه در شبکه بانکی کشور گسترش یافت

در ارتباط با تاسیس و شکل گیری بورس اوراق بهادار تهران نخستین بار در سال 1315 شمسی وان لوتر فلد بلژیکی مطالعاتی درباره تاسیس بورس اوراق بهادار در تهران انجام داد و طرح و اساسنامه و نظامنامه داخلی آن را نیز تهیه کرد، لیکن بروز جنگ جهانی دوم در شهریور 1320 و عدم ثبات سیاسی و اقتصادی سالهای اولیه سلطنت پهلوی دوم، تاسیس بورس را در ایران به تاخیر انداخت. قوانین تجاری ایران نیز در مورد (بورس) ساکت بود و نخستین بار ضمن ماده 20 قانون تاسیس اتاق بازرگانی مصوب 7 دیماه 1333 به موضوع بورس اشاره شد و طی آن از وزارت اقتصاد خواسته شد نظرات اتاق بازرگانی را درباره مسائل مربوط به بورس، مورد توجه قرار دهد. بالاخره در اردیبهشت 1345 قانون تشکیل بورس اوراق بهادار به تصویب رسید و بوسیله وزارت اقتصاد به بانک مرکزی ابلاغ شد و از بانک مرکزی درخواست شد که نسبت به اجرای مفاد آن قانون اقدام کند. بورس تهران در بهمن 1346 با انجام معاملات روی سهام بانک توسعه صنعتی و معدنی ایران فعالیت خود را آغاز کرد. در سال 1347 سهام چند شرکت جدید تولیدی به بورس راه یافت و اسناد خزانه و قبوض اصلاحات اراضی عباس آباد نیز در بورس قابل معامله شد

از سال 1368 در چارچوب برنامه نیمسال اول توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، تجدید فعالیت بورس اوراق بهادار تهران به عنوان زمینه ای برای اجرای سیاست خصوصی سازی مورد توجه قرار گرفت. در واقع سیاستگذاران اقتصادی در نظر داشتند که بورس اوراق بهادار، با انتقال پاره ای ازوظایف تصدیهای دولتی به بخش خصوصی، جذب نقدینگی و گردآوری منابع پس انداز پراکنده و هدایت آن به سوی مصارف سرمایه گذاری، در تجهیز منابع توسعه اقتصادی و انگیزش موثر بخش خصوصی برای مشارکت فعالانه در فعالیتهای اقتصادی، نقش مهم و اساسی داشته باشد

در سالهای 1367 تا 1376، تعداد بنگاههای اقتصادی پذیرفته شده در بورس تهران از 56 به 263 شرکت افزایش یافت. در همین دوره، میانگین ارزش معاملات سالانه، حدود 180 درصد افزایش یافت که در مجموع، به فراهم آوردن 391/5 میلیارد ریال برای تامین منابع مالی مورد نیاز فعالیتهای مولد اقتصادی در اقتصاد ایران انجامیده است

همچنین در سالهای 1376 تا 1385 تعداد بنگاههای اقتصادی پذیرفته شده در بورس تهران از 263 شرکت به بیش از 420 شرکت افزایش یافت که رشد کمی مناسبی را نشان می دهد
با این حال، عملکرد بورس اوراق بهادار تهران نشان می دهد که بازار متشکل سرمایه، در عمل جایگاه واقعی و شایسته خود را در اقتصاد ملی به دست نیاورده است؛ به گونه ای که میانگین سهم منابع تامین شده توسط این نهاد در مقایسه با تشکیل سرمایه ثابت ناخالص داخلی، از مرز 6/1 درصد فراتر نرفته است
اگر بخواهیم بازار سرمایه پیشرفتهای قابل ملاحظه ای داشته و در دراز مدت به فعالیت اقتصادی خود ادامه دهد باید بتواند به عنوان یک وسیله موثر و کارا برای بسیج منابع و پس انداز مورد استفاده دولت و بخش خصوصی قرار گیرد

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

95/6/31
7:46 صبح

دانلود پروژه گزارش فناوری بازیافت بطری word

بدست ali در دسته

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود پروژه گزارش فناوری بازیافت بطری word دارای 143 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود پروژه گزارش فناوری بازیافت بطری word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود پروژه گزارش فناوری بازیافت بطری word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود پروژه گزارش فناوری بازیافت بطری word :

بخشی از فهرست دانلود پروژه گزارش فناوری بازیافت بطری word

بخش اول- بررسی بازارهای مواد و محصول
1-1) بازیافت مواد پلاستیک و حفظ محیط زیست
1-2) وضعیت بازیافت مواد پلاستیک
1-3) ضعیت معرف و بازیافت ‍PET در جهان
1-4) وضعیت تولید، مصرف و بازیافت PET در ایران
1-4-1) بررسی وضعیت واحدهای مشابه در ایران
1-4-2) وضعیت تولید و مصرف بطری PET در ایران
1-4-3) وضعیت تولید گرانول پلی استر در ایران
1-4-4) وضعیت دسترسی به ضایعات PET در ایران
1-5) وضعیت تولید و مصرف الیاف پلی استر در ایران
1-5-1) بررسی وضعیت تولید الیاف پلی استر در ایران
1-5-2) بررسی موارد کاربرد الیاف پلی استر و میزان مصرف این الیاف در ایران
1-6) بررسی صادرات و واردات الیاف پلی استر در ایران
بخش دوم- معرفی و بررسی وضعیت فعلی شرکت
2-1) معرفی شرکت
2-2) بررسی واحدهای تولیدات فعلی شرکت
2-3) بررسی خطوط تولیدی و ماشین آلات شرکت
2-4) بررسی ساختمانها و تأسیسات شرکت
2-5) بررسی نیروی انسانی شرکت
بخش سوم- مطالعات فنی طرح
3-1) مشخصات فیزیکی و شیمیائی الیاف پلی استر
3-2) تعرفه گمرکی کالا
3-3) هدف طرح
3-4) برنامه تولیدی طرح
3-5) شرح تولید
3-5-1) روشهای بازیافت PET
3-2-5) روش منتخب تولید: بازیافت مکانیکی
3-5-3) فلوچارت تولیدی
3-6) ماشین آلات منتخب تولیدی و شرح آنها
3-7) زمانبندی اجرای طرح
بخش چهارم- ساختمان و تاسیات
4-1) بررسی ساختمانهای طرح
4-1-2) انبارها
4-1-3) سالنهای تولیدی و سایر ساختمانها
4-2) بررسی تاسیسات طرح
4-2-1) تأسیسات مورد نیاز
4-2-2) جمع بندی هزینه های تأسیساتی
بخش پنجم- بررسی نیروی انسانی طرح
5-1) چارت پرسنلی طرح
5-2) پرسنل تولیدی و غیر تولیدی مورد نیاز
بخش ششم- هزینه سالانه بهره بردای
6-1) هزینه های انرژی
6-2) هزینه های مواد اولیه
6-3) هزینه های بسته بندی و فروش
بخش هفتم- بررسی و تجزیه تحلیل مسائل مالی
7-1) هزینه حقوق پرسنل
7-2) هزینه های قبل از بهره برداری
7-3) سرمایه در گردش
7-4) سرمایه ثابت
7-5) هزینه استهلاک
7-6) هزینه تعمیرات و نگهداری
7-7) وضعیت باز پرداخت تسهیلات
7-8) منابع تأمین سرمایه گذاری طرح
7-9) محاسبه قیمت تمام شده محصول و سود سالانه
7-10) محاسبه شاخصهای اقتصادی طرح

پلاستیک ها؛ حافظ تعادل محیط زیست
پلاستیک ها از نظر کمک به پیشرفت تکنولوژی ، افزایش کیفیت زندگی و اطمینان از این که بشر از منابع طبیعی اش به خوبی و به مرور موثر استفاده می کند، نقشی بسیار حیاتی را بازی می کنند. استفاده ای بهینه از منابع به دو موضوع محیط زیست و اقتصاد این تعادل نیز به روش های انتخاب و استفاده از مواد اولیه، صرفه جویی در منابع برای تولید و کاهش ضایعات تا حد ممکن بستگی دارد. در بخش صنایع پلاستیک این موضوع با عنوان «بهینه سازی منابع» مطرح است و پژوهشگران اروپایی بر این عقیده اند که پلاستیک ها می توانند بشر را در راه استفاده بهینه از منابع طبیعی اش کمک کنند.
هنگامی که ما درباره ی صرفه جویی منابع فکر می کنیم به تناوب موضوع ضایعات را در ذهن داریم، اما نظریه ای در مورد «بهینه سازی منابع» ما را مطمئن می سازد که بایستی به خاطر داشته باشیم که ضربه زدن به محیط زیست از موضوع ضایعات و دفع ضایعات آغاز نمی شود. در واقع، هر چیزی و هر فرایندی، می تواند ضربه ای بر محیط زیست وارد کند، از لحظه ای که مواد خام استخراج می شود تا هنگام تولید یک محصول و تا زمانی که عمر مفید محصول به پایان می رسد ما همواره شاهد ورود ضربانی بر محیط زیست هستیم.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

95/6/31
7:46 صبح

دانلود پروژه مقاله دیدگاه امام خمینی در رابطه با سیاست خارجی wor

بدست ali در دسته

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود پروژه مقاله دیدگاه امام خمینی در رابطه با سیاست خارجی word دارای 23 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود پروژه مقاله دیدگاه امام خمینی در رابطه با سیاست خارجی word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود پروژه مقاله دیدگاه امام خمینی در رابطه با سیاست خارجی word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود پروژه مقاله دیدگاه امام خمینی در رابطه با سیاست خارجی word :

دیدگاه امام خمینی در رابطه با سیاست خارجی
یکی از اقدامات مهمی که امام خمینی (ره) در خصوص احیای آرمان فلسطین در سطحی جهانی انجام دادند، طرح روز جهانی قدس و فرمان اجرای آن در بهترین زمانی- یعنی ماه ضیافت الله و نزدیکتر شدن امت اسلامی – بود که تأثیرات مثبتی در داخل فلسطین اشغالی و در سطح دنیای اسلام و کشورهای مختلف جهان بر جای گذاشت. امروز این میراث گرانقدر امام راحل (ره) همچنان پرشکوه در میان امت اسلامی باقی است و هر سال بر شکوه و عظمت آن افزوده می شود.
امام راحل و رهبر کبیر انقلاب اسلامی با سیره عملی و نظری خود، جنبشهای اسلامی، خصوصا جنبش اسلامی فلسطین، را احیاء و مسلمانان جهان را در راه آن بسیج نمودند. امام امت (ره) همچنین با هرگونه سازش در خصوص آرمانهای اسلامی، از جمله آرمان مقدس فلسطین، مخالفت جدی می نمودند که این خود باعث افزایش روحیه مقاومت، ادامه جهاد و باقی ماندن نور امید در دلهای مسلمانان مبارز، خصوصا فلسطینیان مظلوم و مستضعف می شد.
حضرت امام خمینی (ره) به مناسبتهای مختلف در راستای عمل به تکلیف شرعی خود- در مقام یک رهبر اسلامی- از یک طرف نسبت به این جرثومه فساد و غده سرطانی هشدارهای مهمی در جهت بیداری مسلمین داده اند، و از طرف دیگر بر حمایت مادی و معنوی تمام ملل اسلامی از حماسه مردم فلسطین در راه آزاد سازی قدس شریف تأکید فرموده اند.
« حماسه مردم فلسطین یک پدیده تصادفی نیست. آیا دنیا تصور می کند که این حماسه را چه کسانی سروده اند و هم اکنون مردم فلسطین به چه آرمانی تکیه کرده اند که بی محابا و با دست خالی در برابر حملات وحشیانه صهیونیستها مقاومت می کنند؟ آیا تنها آوای وطن گرایی است که از وجود آنان دنیایی از صلابت آفریده است؟ آیا از درخت سیاست بازان خود فروخته است که بر دامن فلسطینیان میوه استقامت و زیتون نور و امید می ریزد؟ اگر این چنین بود اینها که سالهاست در کنار فلسطینیان و بنام ملت فلسطین نان خورده اند..

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

<   <<   6   7   8   9   10   >>   >